středa 29. srpna 2012

Ombre kraťasy - DIY - tutorial

Slibovala jsem už na FB, takže tady to je - jestli nemáte zatím žádné plány na víkend a máte aspoň malinkej balkónek, nebo lépe zahradu a taky rádi nosíte trenky...a máte rádi barvičky...tak mám pro vás zábavu na celé odpoledne !

OMBRE TRENKY

Vůbec netušim proč jsou "ombre" ale říká se takhle tomu odstínovanýmu zabarvení, nebo třeba jenom do půlky vysaveným věcem...na wikipedii jsem to nějak nenašla =D

Tyhle trenky se mi líbily velice už od začátku léta, kdy se začaly objevovat na různých modních lidech po internetu, ale ten pravý impuls "to musim mít" nastal, až když jsem viděla TUTEN look od úžasné Annri, která je úžasná a má úžasné vytetované tečky na čele, což jí činí úžasnou ženou číslo jedna !

Nějak jsem nevěděla zpočátku jak na to, ale padla porada na FB a Rouwino "najdi si to na youtube" se osvědčilo jako rada nejlepší a tak jsem hledala. Načerpala jsem inspiraci a rozhodně si jí nechci nechat pro sebe a proto začíná můj úplně první tutorial v historii Kaninchenherz !!! jak dramatické

Takže - co budeme potřebovat
• starý jeany
• starý pyramidový pásek (pokud chcete zdobit)
• nůžky
• křídu na textil
• špendlíky
• 3 špejle/klacky
• trenky který vám vyhovují délkou jako předlohu
• Savo
• kyblík/škopík, hlavně něco z čeho už nikdo nebude jíst
• rozprašovač/starou pixlu od čističe na okna
• gumové rukavice
• hadr
• papírové kuchyňské utěrky
• barvy DUHA - počet a odstíny, jsou na vás
• odstřižené spodky od velkých pet-lahví, nebo zavařovačky
• igelit/noviny/velký odpadkový pytel (na mrtvoly) - podložka
• šroubovák (pokud chcete zdobit)
• ocet
• pracovní oděv

...no není toho málo, ale je to zábavné, věřte mi a ještě jeden warning než začneme - nedělejte to prosím doma v uzavřený místnosti, už vůbec ne na koberci, nebo linu !!! Nechci mít na svědomí interiér vašeho bytu v barvách duhy.

Tak začneme

1. Vezmeme staré jeany, nejlépe je obrátit na ruby, nebo to můžete risknout jako já i normálně. Položíme na ně naše oblíbené trenky s vyhovující délkou, tak aby se na chlup překrývaly. Křídou si vyznačíme kde to budem stříhat. Stačí jenom z jedné strany. Kalhotám určeným k destrukci můžete ještě sešpendlit nohavice pokud máte strach z neúspěchu, ale věřte že na tom nic není - nejhorší co se může stát je že každá nohavice bude jinak dlouhá a to se pak ňák dorovná. Já jsem si třeba moje ombre trenky trochu víc vystřihla na stranách, takže jsou takový víc odvážný.


2. Přesuneme se do koupelny, na balkón, nebo zahradu. Trenky mrskneme do škopíku/kýble a zalejeme Savem, aby byly celý ponořený. Snažte se to Savo moc nefetovat, mohlo by vám to něco rozleptat a vezměte si na to radši ty gumový rukavice. Taky to nesmíte pít a podobně, jasný ?
Necháme louhovat tak okolo 20ti minut, spíš chodíme kontrolovat a hlavně si nepouštějte film jinak vám z trenek nic nezbyde.



3. V momentě kdy vám budou připadat trenky dostatečně bílý - nasadit rukavice a opatrně (kamkoli to ukápne tak to odbarvuje!) vymáchat v čisté vodě. Někam to pěkně vyvěste, ať alespoň trochu uschnou. Nemusí být úplně vyschlý, ale pokud budou mokrý barva by se rozpíjela.
Teď můžete jít na procházku, jít něco zapařit na comp, nebo si samozřejmě číst knížku.


4. A teď půjde do tuhýho. Zůstaneme venku, nebo na balkóně a rozprostřeme na zem naší podložku. Jak vidíte já měla ten pytel na mrtvoly. Nachystáme si hadr, kuchyňské utěrky neboli towelsky, rozprašovač, rukavice a hlavně - barvy.
Návod na pytlíku zní hrozně složitě na to kašlete. Do našich ustřižených pet lahví/zavařovaček natočte hodně teplou vodu z kohoutku a nasypte do ní celý obsah sáčku. Zamícháme špejlí, nebo klackem. Už to pekelně barví tak bacha na podlahu, ruce a bílé domácí mazlíčky.


5. Opatrně nalijeme nejsvětlejší barvu do rozprašovače. Taky myslete na takový ty zásady míchání barev - jakože žlutá a modrá dělá zelenou a podobně. Aby vám tam třeba ze zelený a červený vedle sebe nevznikla ňáká hovínková barva. No a jdeme na to. Zkuste pár prvních střiků do hadru. (...pubert ve mě se zasmál) A pak šups na trenky.
Když už to vypadá pěkně z obou stran - vylejeme zbytek a nalejeme tmavší barvu. Nemusíte ten rozprašovač ani nějak zvlášť vymejvat, pokud jdete od nejsvětlejší barvy po nejtmavší. Snažte se vždycky nastříkat o trochu víc barvy, spousta se jí potom vymeje. Dávejte pozor na sklady v látce, hlavně u rozkroku se rády dělaj a pak jsou tam bílý fleky. Otírejte hadrem pracovní plochu před každým dalším barvením, abyste se to neobarvilo od barvy která cáká všude okolo.




5. Teď bacha. Vezmeme našeho kamaráda škopíka/kýbla a nalejeme do něj co nejvíc studenou vodu s octem. Ať to pěkně smrdí, žádný upejpání, není zas tak drahej. A teď opatrně máchat po kouskách...já nejdřív vymáchala žlutou a pak modrou. Mohlo by se to taky všechno smíchat do jedný velký abstraktní divočiny...a to už to můžete rovnou batikovat s kolečkama.
Vodu s octem vylejeme a trenky ještě pěkně vymácháme ve studený vodě. Barvu budou pouštět asi pořád, nicméně zase aby vám při prvním nošení hned neobarvily spodní prádlo, tak je nešetřete v tý vodě.
Vyvěsíme a můžem jít dělat něco jinýho než uschnou.

Zapomněla jsem napsat jaký barvy DUHY jsem použila. Tak tedy žlutou, zelenou a světle modrou. Chtěla jsem je růžovo-modro-fialový, bohužel začínám věřit že růžová je pouhý mýtus a byla jsem ráda, že vůbec měli něco jinýho než hnědou. Aspoň že v Hloubětíně byly ve slevě - byly totiž rok po datumu spotřeby =D


6. Zdobení. Můžete a nemusíte. Tahle část už je na vás. Buď pyramidky, něco nakreslit barvou na textil (kříže, obrácený kříže, smajlíci, protiatomáky, nirvány, puntíky, mašle, kočky, ... =D) a nebo je nechat jenom takhle. Mě se mainstreemové pyramidální ozdoby líbí a tak jsem se rozhodla pro ně. Původně jsem si chtěla pyramidky nakoupit v řemeslnických potřebách, ale potom co jsem teprve s deseti v dlani už dosáhla 70,- jsem je zase vysypala zpátky a rozhodla se zrecyklovat svůj rozpadající se pásek.
Vyloupávala jsem z něj pyramidky šroubovákem a zase je zpátky napichovala na celou pravou stranu trenek - tohle už jsem kutila druhý den a zabralo mi to další celé odpoledne.


Výsledek se mi líbí velmi moc - jsem vlastně úplně nadšená. Nečekala jsem že se to povede, myslela jsem že to vůbec nechytne, protože v tutoriálech používají mnohem lepší barvy (u nás nedostupný, řekla bych) a nebo že se to celý smíchá a já to pak vyhodim na hadry.

Doufám, že tutorial k něčemu bude a že to třeba i někdo vyzkouší - budu držet palce a hlavně mi napište až bude hotovo, nebo kdyby jste potřebovali nějakou radu.

Na závěr pár fotek na postavě









(I adore this doggie chictopia thing =D)
------------------------------

This post is about how I made my ombre shorts. It is also a tutorial, but I won´t tranlate it to english because there are too many items which you couldn´t buy anywhere else than here in Czech Republic. At least you can find some inspiration =)



25 komentářů:

  1. This is such a awesome DIY :) Definite inspiration for a future project.

    http://anni-dot-elle.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Thank you ! yay write me if you try something similar, I´m curious =)

      Vymazat
  2. Awesome! I have to make myself a pair (or more :D) too, thanks for the post!! *-*

    OdpovědětVymazat
  3. Ehm... začnu od hlavy, jo? Piercingy bych vynechala, to už jsi ode mě slyšela. Myslela jsem, že jsem úchylná jen na chlapy v černejch košilích, ale tobě tahle neskutečně sekne, takže jsem asi úchylná na černé košile obecně. Dále, samozřejmě... vypadá to dokonale a na postavě lépe, než jen tak na zemi, což není pravidlem:)) A nekončím, páč ti ještě musím sdělit (a myslím, že jsem to ještě neudělala a strašně se tomu divím:D), že máš nádherný nohy.
    Ostatně... ty boty jsou taky pěkný :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ha ha =D Moc děkuju, jsem ráda že se...všechno, tak líbí =D Jo a černý košile se mi taky tuze líbí, tuhle nosim hrozně ráda

      Vymazat
  4. No tak to je bezkonkurenční tutoriál, málokdy se mi stává že by mě to nadchlo a šla bych do toho taky. Ale tady půjdu, je to fakt super! :]

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Yay =) Jsem ráda, že to motivuje k nějaké tvořivosti - určitě napiš až je budeš mít, klidně k ňákýmu off-topic postu, jsem zvědavost !

      Vymazat
  5. Á, další tutoriál na kraťasy, který mám sto chutí provést (hned po takových těch galaxy, které teď má na tumblru každý správný hipster), ještě tak na to mít nohy, achjo. Ale namotivovalo mě to velmi, třeba si někdy zkusím obarvit nějaký jiný kus oděvu. Piš tutoriály častěji, máš na ně talent. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Perfektný návod! to sa proste nedalo ignorovať....už som vo fáze SAVO-vania tak som zvedavá čo z toho vznikne :D

    OdpovědětVymazat
  7. pekne sa ti to vydarilo :) ja mam taku skusenost ked som si robil nohavice a varil som ich s farbou vo vode na sporaku ,do nohavic sa urobila nejaka vzduchova bublina pocas varenie a buuum, vybuchli mi rifle a cela kuchyna bola bodkovana samozrejme som musel vymalovat :)vela som poprefarboval a toto som necakal hehe

    OdpovědětVymazat
  8. Vzhledem k tomu, že semestr začíná až za dva týdny, plánuji velikou DIY obměnu šatníku a tohle rozhodně také vyzkouším. Díky za návod :)

    OdpovědětVymazat
  9. Muhahaha, už vím jak vylepším své staré zvonové džíny - akorát z toho ty zvonové džíny zůstanou. :D

    OdpovědětVymazat
  10. To je fakt nádhera! Díky za podrobný návod :) Jsi moc moc šikovná. Více takových tutoriálů!!
    Shadow.

    OdpovědětVymazat
  11. Ještě dotaz - kolik měříš cm prosím? :D

    OdpovědětVymazat
  12. Absolutně dokonalé..Si super :D akorát nikde nemůžu sehnat dobré ryfle..kde jsi je koupila? :)

    OdpovědětVymazat
  13. Jo...a ještě.. :D Mám ty trenky nechat uschnou až budou nabarvené..nebo je mám hodit do toho octa mokré? :O :D

    OdpovědětVymazat
  14. Ten článek mě naprosto nadchnul, máš skvělej styl psaní, a jako návod je
    to perfektní, takže už se nemůžu dočkat, až se do toho pustím. :D

    OdpovědětVymazat
  15. oooooo dokonaly!!! moc se Ti to povedlo

    OdpovědětVymazat
  16. Dlooouho jsem se tak nepobavila :D super napsané, super výsledek :)
    Seymon

    OdpovědětVymazat
  17. Asi první návod, kterej mě zároveň pobavil a ještě k tomu ten výtvor za něco stojí! :) Perfekt.

    OdpovědětVymazat
  18. no, ja jsem si udelala dneska ruzovo-modro-fialove a modra mi chytla celkem svetle a fialova totalne tmave :/ :D a to jsem do ni dala vic vody nez do te modre...:D ...ale ty tvoje jsou opravdu uzasne a moje se taky budou dat asi nosit :)):D

    OdpovědětVymazat
  19. No doháje :O Ten článek je prostě úžasný tvůj vtipný způsob popisování mě opravdu několikrát rozesmál :D Plánuju si v nejbližší době taky trochu zabarvit, takže mi tvůj tutorial suprově pomohl a ještě víc nakopl abych to zkusila :D :)

    OdpovědětVymazat
  20. Ja som sa chcela opytať ako si pripevnila ti pyramidky na kraťasy :D
    Prosim odpovedz :)

    OdpovědětVymazat