úterý 7. srpna 2012

Fab - fashion against bullying

Díky Haru-chan jsem se dozvěděla o tomhle úžasným projektu, který bojuje proti šikaně kvůli vzhledu. Projektu se může zůčastnit každý, kdo cítí že je mu toto téma blízké a stačí k tomu jenom bílý triko a dvě barvičky na textil - jak jednoduché ! Sice to asi lidem který zrovna teď někde někdo mlátí za to co maj na sobě nebo kolik mají kilo, nepomůže ale třeba to dokáže alespoň trochu upozornit na tenhle problém. Hlavně bych ale byla ráda, aby se třeba díky tomu některý lidi zamysleli nad tím jaký to asi je když máte slova jako "šlapka, co to do prdele bylo a ty vole" denně na triku a možná si zkusili představit jak moc to je nepříjemný...bohužel takový lidi si tohle asi nikdy nepřečtou dokud to nebude na Nově, nebo v Blesku že jo...

Já mám k tomuhle tématu velice blízko a tak jsem ani nezaváhala s myšlenkou na účast, potom co jsem si o tom všechno přečetla. Pokřikování nechutnejch poznámek primitivních spoluobčanů, pubertů a někdy i docela dospěle vypadajících lidí jsou na denním pořádku. Snažím se dělat jakoby nic, ale stejně mě to někde uvnitř neskutečně sere a všechny bych je v ten moment nejradši skopla a rozšlapala jim ksicht na kaši. Ale zlo plodí jen další zlo a IGNORANCE IS STRENGHT takže jdu dál a ani se neotočim. Ovšem mám i pár fakt nechutnejch zážitků na tohle téma, vždycky když na ně vzpomínám znova se vytočim. Co se mi vybaví jako první? Jak nás v čajovně kam jsme došli v lolitě hromadně slovně uráželo asi deset lidí v čele s panem homosexuálem (kterej sám by měl bojovat za toleranci) tak dlouho až nás z tý čajovny doslova vyštípali a když jsme na ně chtěli nechat na účtu to co jsme vypili, ale zhořklo nám to v ústech, rozeběhl se za námi s tím že bude volat policii...jak mě ve škole před celou třídou profesorka střední školy zesměšňovala tím jestli jsem v nějaký sektě a já jsem zrovna měla svojí oblíbenou vílí sukni a hezky jsem se oblíkla na oslavu mámy narozenin...jak mě kluci v zapadlý uličce chtěli zmlátit protože jsem měla černý kapsáče a černou mikinu, protože jsem podle nich byla emo a když se mi jim povedlo uniknout aspoň na mě řvali urážky na celou ulici a všichni lidi se jenom pousmívali a měřili si mě pohledem...

Nicméně slovo který se opakuje za mými zády kudy jdu je ono magické "strašidlo". Vmete mi ho babka do ksichtu když vystupuju z metra, maminka upozorňuje svoje děti ať se na to strašidlo podívaj jak je to hrozný,  vysoce obézní ženy a muži s ponožkami v sandálích ho však používají nejradši. Hrozně vychcaně se ale vždycky někde zašijou než k nim mohu dojít a poukázat na fakt, že by se možná nejdřív mohli podívat do zrdcadla.

a tak vzniklo mé Fab contribution...









Triko jsem si naschvál napsala i v češtině, aby to mělo ten správnej efekt...musím si ho ještě párkrát vzít třeba do tramvaje, nebo na nákup do Tesca a pozorovat reakce...jestli budou opakovat to co stejně chtěli říct, nebo radši držet hubu

Poprvě v historii tohoto blogu pokládám otázku k diskuzi na závěr - myslíte si, že vážně vypadám jako strašidlo a měla bych začít být normální člověk?



ne dělám si džouky, budu strašidlo a ať si z toho všichni třeba puknou !


----------------------------------------------------------

Thanks to Haru-chan (Agent of Anarchy) I found this amazing project which is fighting against bullying because of clothes, visage or weight. All you have to do to participate is being close to this topic, have a white shirt and two fabric colours.
I don´t think posting myself in white shirt with few letters on it will help those who are being beaten up in dark street because of their weight or something like that right now. But I think it has some purpose. I hope people will think about what is it like to have words like "bitch, what the fuck was that and look at that" written on them everyday and maybe have a little image how terribly does it feel.
But yeah...those people won´t care about project like this unless it will be on some public tv or in tabloid...whatever...

I decided to participate, because this is very close topic for me. Listening to shouts at streets how ugly I look from my idiotic fellow-citizens, teenagers and people who look quite mature at the first sight...that´s my everyday routine...deep inside I hate them so much, I want to kick them to the ground and smash their heads to shits, but I act like I don´t care, violence cause only violence and IGNORANCE IS STRENGHT, so I just walk away and forget.
But I also have some really disgusting experiences, which makes me feel angry again every time I think about it. What comes to my mind now? Yeah, how we were in tea room, dressed in lolita and about ten people with one homosexual guy as their leader (who should be fighting for tollerance, too) were insulting us verbally so hard and so long, that we had to leave...how my teacher on high school was making fun of my clothes in front of full class when I wore my favourite fairy skirt and was dressed up really nice for my mums´ birthday...or how those boys wanted to beat me up because I wore black baggy pants and black t-shirts and according to them I looked like emo, when I sneaked away they were shouting at me over a street full of people who were only smiling and judging me with their eyes...

But, the most frequently used word is "bogeyman" !
Old granny is saying it right into my face in subway, mums are pointing at me and telling their daughters how terribly that girl looks and most common are really fat ladies and men with socks in their sandals. Unfortunatelly they all vanish before I can get to him and ask them if they were looking in the mirror today.

And that´s how my Fab contribution was born...





27 komentářů:

  1. Ano, Domčo, jsi strašidlo. A jako takovýhle strašidlo Tě mám rád. Nicméně, jestli se Ti zachtělo být normální, tak si posluž, ale vezmi na vědomí, že jestli hodláš bejt normální, tak Tě do nějaký tý uličky osobně zatáhnu a udělám z Tebe hranatou kuličku, protože není nic horšího, než být "normální" jako všichni ostatní a jestli tak hodláš dopadnout, tak Tebou začnu neskutečně pohrdat a nikdy s Tebou už nepromluvím :P Takže, abych to tak nějak shrnul - Keep being adorabl & awesome! :)

    P.N.B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neee hranatá kulička D=

      Slibuji na svoje strašáctví, že nikdy nebudu normální - ono to totiž už ani nejde, jak jednou začneš není cesta zpátky a asi bych to vůbec nepřežila. Když jsem jela na ty pracovní pohovory bez piercingů v šik triku který mi zakrývalo tetování a kalhotech, připadala jsem si tak neskutečně trapně, debilně a na nic...nevermore ! Asi budu radši prodávat hranolky, než abych se vzdala sama sebe a byla nešťastná, i když ty prachy by se hodili, to jo =D

      Jinak děkuju za podporu, Pavlíč-...P.N.B. =P

      Vymazat
    2. Jen počkej, zmetku ušatej, to Ti ještě připočítám :P :D

      Vymazat
  2. I actually think this is a very important thing to address. A few days ago this actually happened to me (I live in Puerto Rico, a little island in the Caribbean) the parent of some little kid looked at me with open eyes but it was the children who yelled "oh my! look at that ugly witch". I've always ignored but sometimes one is not feeling so happy and that just messes with your brain, I guess.

    Anyway, great topic! :) And on a side note: I love your creepers!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Here I meet more kids who are pointing at me and saying: "Look mum, it´s princess!" and then it´s their mother who told them "Don´t look at her she´s ugly, it´s disgusting all those piercings and tattoos" I hate this untollerant influence which parents are giving to their children, who are so unprejudiced (I hope this is the right word - simply - they don´t have any prejudice =D) and are naturally willing to tollerate different people, but sooner or later their parents will make them one of the flock, hating everything which is different =/

      Thank you =)

      Vymazat
  3. Musíš si vzít todle triko a k tomu svoje růžky to bude epic xD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je fakt, vidíš to jsem si mohla vzít na tu fotku - kruciš =D

      Vymazat
  4. FAB je úžasnej nápad, ale myslím že dementi si z toho stejně nic nevezmou. Mě strašně fascinuje jak většinou komentujou ty nejhnusnější kreatury (dvěstě kilo, prdel místo xichtu, o tři čísla menší hnusné oblečení) ... člověk by jim nejradši ustřelil hlavu.

    OdpovědětVymazat
  5. nevím, jestli se "vypadat jako strašidlo" rovná "nebýt normálním člověkem", ale za sebe říkám, buď nenormální strašidlo!
    Mě rádi oslovují Satane a Saxáno, což je spíš takové vtipně roztomilé, často taky končím na nekvalitních fotkách v mobilu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Provedu ! =)
      To Satane řekli jednou Honzovi, prej "chudák blondýna, chodí se Satanem" =D yay

      Vymazat
  6. Myslím, že na sebe nič nepotrebuješ meniť, nenechaj sa nikdy ničím odradiť (my vieme,že sa nenecháš ale aj tak :) ) si pre mnohých inšpiráciou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem to ani nezamýšlela, to byla jen taková řečnická otázky co mi přišla pod ruku =)nicméně děkuji za komentář a jsem ráda, že někoho třeba i inspiruju ♥

      Vymazat
  7. Zrovna ted nedavno se mi particka romu vysmala ze vypadam jako kluk kdyz jsem sla behat v obtazenem tilku ve kterem zmizi i ta mala prsa co mam. Clovek vi, ze to neni pravda, ale stejne to zaboli. Nikdo se nelibi vsem, chce to bud silnou osobnost nebo hodne hlasitou hudbu do sluchatek aby tyhle kecy cloveka nezasahly. To tetovani co mas na hrudi je uzasny. Preju pevny nervy se vsema ignorantama co si mysli ze musime byt vsichni jak pres kopirak.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jo sluchadla a hezky nahlas hudba funguje, ale občas pak mám chuť to vypnout a dělat že dál poslouchám a místo toho odposlouchávat co si o mě ty experti vypráví =)
      Děkuju! Tobě též pevné nervy s našimi spoluobčany

      Vymazat
  8. V téhle zemi se těžko nese jakákoliv odchylka od průměrnosti. A zejména pokud je to něco, co průměrná většina nechápe. Tak to pro jistotu hned odsoudí, aby bylo jasno. Prostě pokud něčemu nerozumím, tak je to divný. A přitom tahle pestrost je to, co bysme tu potřebovali jako sůl, aby se lidi naučili toleranci. :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jo...jenže to se jen tak nezmění, polovina lidí tady furt ještě žije v takovém svém malém komunismu a dokud tady budou tyhle lidi a budou to učit i svoje děti tak je to bez šance na zlepšení =/

      Vymazat
  9. Mě tady tato kampaň až tak nezaujala. Chápu že obhajuje jinakost, ale to co vidím jsou lidi s perfektním stylem a perfektním vzhledem, kterému stádo nerozumí.
    Přijde mi líto že nic takového necílí na lidi kteří jsou jiní svým vzhledem. Šaty se dají převléct, ale kůže ne. Jsou lidi s kožními problémy, s akné, někteří bojují s váhou a lidi na ně sprostě řvou, smějí se jim a otravují. Tohle taky mrzí a to pořádně. Jenže to je pro lidi nezajímavé.
    Mám za sebou docela ošklivé akné a hodně ošklivé zážitky. Poslouchala jsem lidi jak se mi smějí a řvou na mě zrůdo. Slyšela jsem jak se za mými zády baví o tom jak jsem neuvěřitelně šeredná a stávala jsem se cílem vtípků. Štvalo mě jak mi nadávali že jsem blbá že se o sebe nestarám a přitom jsem s rodiči vrážela neskutečné prachy do různých mastiček, kosmetiky, laserů a všeho možného.
    Možná proto mi móda proti šikaně přijde jako strašně krátkozraký počin. Protože jsou tu horší důvody a některé z nich jsou neodstranitelné. :(
    Ale jsem ráda že aspoň proti nějakému aspektu šikany chce někdo bojovat.

    Jinak ten outfitt je opravdu pěkný. :)
    Navíc ty ,,strašidovité" styly mám fakt ráda. Jsou kreativní a promyšlené do detailů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona tahle kampaň ale není jenom kvůli šikaně z důvodů oblečení, je to i pro lidi který společnost urážela jak říkáš za vady kůže, pár kilo navíc, nebo prostě hodně dioptrií ... protože je to fashion against bullying, snaží se na šikanu upozornit pomocí módy, protože to spolu úzce souvisí.

      Jinak když píšeš co o tobě ty idioti říkali dostávám se do vzteku nejvyššího kalibru, tohle úplně nenávidim když se lidi posmívaj druhým za něco co nejde prostě změnit a oni to vědí a přitom jsou to tak primitivní kreatury že se nad tím ani nezamyslí -> headshot !

      Moc děkuju za komentář a doufám, že teď už je to lepší ♥

      Vymazat
  10. Jsem ráda, že ses k tomu přidala!! <3
    Netuším, jestli se lidi aspoň na pár vteřin zamyslí, když to tričko vidí, ale aspoň jim dáváme najevo, že se od nich nenecháme buzerovat. :3

    OdpovědětVymazat
  11. ludska hlupost a arogancia nema konca,vzdy si najdu niekoho koho mozu bombardovat a likvidovat ,nezamyslia sa ze ako sa ten clovek citi ked nim opovrhuju a napadaju ,ja som vzdy slabsieho zastal a toto ma fakt serie ,hon na carodejnice neskoncil a stale trva aj ked inak ale stale plati heslo kto nejde ako ovca ide proti nam .Ludia nemaju svoj nazor ale v hlave maju telku ktora im diktuje co robit ako sa spravat co nakupovat co si obliekat a Boh ochranuj toho co ma svoj nazor .

    OdpovědětVymazat
  12. Zůstaň tím úžasným strašidýlkem! ^^ Vždycky se na tvoje outfity těším a rozhodně bych chtěla potkávat na ulici tebe, než ty "věci" které tam potkávám. :D
    Naštěstí, na mě zatím volají jen z bezpečné vzdálenosti, nebo vůbec (za což asi může výraz mé tváře, kterým si je občas děsivý i pro mě, po kouknutí do zrcadla XD). :D Naopak - Layla občas nemůže z toho, jak zastavuju dopravu (holt ti pitomečci raději u přechodu zastaví, aby si mě prohlídli, než aby jen bezmyšlenkovitě profičeli XD) a když někam jdu a už zdálky vidím, že se blížím k hromádce individuí, tak si je začnu prohlížet (pěkně důkladně odshora dolů, tak aby to viděli) a když pak procházím kolem nich, mnohdy se neubráním smíchu, z čeho jsou kapku v šoku a zapomenou, čím mě chtěli označit. XD

    Ale všem vám přeju pevné nervy a nabité zbraně, protože až do mě jednou někdo skočí, tak ho odveze černý anton a já si půjdu sednout do chládku. XD

    OdpovědětVymazat
  13. Bohuzel omezencu je plno... Chtelo by to nejakej Gothtown :) Mesto jen pro bubaky :D

    OdpovědětVymazat
  14. Je to skvělá kampaň ^^

    Spousta lidí mě hodnotí podle módy... Říkají mi že jsem divná, protože se oblékám jinak, protože se snažím vypadat originálně. Je na tom něco špatně? Ne! Je to správné! Být originální a nebát se. Bohužel mám i další "negativum". Nemám dokonalou váhu. Nejsem ani tlustá, ani štíhlá. Jsem v pomezí;mám sem tam špíček navíc. A stejně se mi spousta lidí směje a říká mi "prase". Vždy jsem na ně byla hodná a oni tohle... Docela mě to rozesmutnilo, měla jsem i trochu deprese. Ale nakonec jsem se rozhodla že zhubnu. Ale žádný drastický diety. Dvě/tři kila dolů, plus začnu sportovat. A opravdu jsem se začala hlídat a je to lepší ^^ Už neposlouchám kecy ostatních a cítím se sebevědomější a hezčí.

    Asi se do téhle kampaně taky zapojím...! :) Každý má nějakou tu vadu, ale proč za to, někoho urážet?!

    BTW: Ty osobně jsi vážně úžasná! Obdivuju tvůj styl ^^ Vlastně můžu říct, že jsi moje inspirace ^o^ Proto buď stejná a nenech se nijak potopit, protože jsi jednoduše skvělá! :D

    (doufám že nezním fanaticky ani divně - někdy k tomu mám sklony XD)

    OdpovědětVymazat
  15. heeh strasidlo,tak aj mna volaju,alebo hello kitty,karneval,pohreb alebo skurvena emacka :D

    OdpovědětVymazat
  16. You´re fucking attention whore and then you´re surprised when someone gives you attention! XD Well, you want only positive attention but the world doesn´t work this way. If you don´t want to be perceivede as a whore, don´t dress like a whore!
    You insult people who dress the wrong way according to you ("normal" way, "boring" way) but you don´t want to be judged by them. You should quit judging others first. Oh, that´s too hard, right?
    I don´t believe you get negative reactions only for your looks. I don´t dress "normal" way quite often and I rarely hear insulting comments. I think it is not only in your clothes but more in your attitude, the way you look at people, the way you try to show you´re more interesting and better than them... which you´re not!
    You´re obviously obssessed with yourself (all bloggers are XD ) and people can smell it. This is the main reason why they give you the names you don´t like. If you were really smart, self-confident and true to yourself in your heart you wouldn´t feel insulted, you would take these comments as a compliment, just like my friend who is a musician, photographer and who knows what else :-) and he looks totally crazy and noone can insult him!
    I just think you love to play a victim, so you can point at those "evil" people and cry how horrible they are. But you´re not any better!

    OdpovědětVymazat